miércoles, julio 13, 2005

Racons catalans - 0 Aquest estiu em quedo!

Aquesta exclamació és una reivindicació, i és carregada de significat per a l'ambientòleg urbanita amb inquietuds geogràfiques que em considero. En primer lloc, perquè fa molt que no en faig, de vacances. I en segon lloc perquè estic convençut que aquest territori delimitat pels àmbits linguístics del català em reserva tantes sorpreses com les que em podria oferir qualsevol espai exòtic d'aquest planeta. I és que no cal anar gaire lluny per descobrir indrets que posen a prova el nostre gust per l'aventura.

Per tot plegat m'embarco en una expedició per la pancatalanitat, amb la intenció de no oblidar cap racó on es parli català. Des de l'Alguer fins a Mequinensa, de Prada de Conflent a les Illes Columbretes, de les Pitiuses a les valls amagades d'Andorra, i és clar, passant pel Principat, tot trepitjant quatre estats diferents vull copsar la diversitat d'ambients, de paisatges, de cultures, de parles, de persones que constitueixen aquest gran conjunt que s'han anomenat Països Catalans.

Convido a qui llegeix aquestes línies a acompanyar-me en aquestes rutes pels Països Catalans, amb l'esperança que m'ajudi a fer d'aquestes vacances, a més d'un espai de descans, un espai de reflexió, de descoberta i de cohesió.

Bones vacances!

1 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Segur que poder descobrir tots aquests racons és una experiència fantàstica i molt enriquidora, i poder-ho explicar després, encara et fa copsar més la realitat que a voltes et pot passar desaparcebuda. Tot i així, considero que està bé poder anar al que tu anomenes "espais exòtics del planeta", ja que a més del seu exotisme evident, segur que la cultura, la gent, els costums, la religió, l'enfoc de la vida, la història,... és tan diferent a la nostra i ens pot ensenyar tantes coses... A vegades tinc la sensació que el que mal s'anomena primer món es dedica exclusivament a mirar-se el melic, no sent conscient de tot el que pot aprendre del món que l'envolta.
Tot i així, a gaudir de les vacances i de la descoberta dels Països Catalans, segur que també en podem aprendre molt de qui tenim al costat de casa!

1:53 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home